CASE
Vin etiketter
Kelleris vinetiketter og branding
Siden 2006 har jeg samarbejdet Kelleris Vingaard. Mit første projekt var designet af en klassisk rødvins-etiket. Vingården er her præsenteret med sine fine tårne bagved vinmarkerne. Helt fra starten har Kelleris aldrig gået på kompromis med kvaliteten, og der er heller aldrig sparret på guldet i trykningen. Rødvins-etiketten fik et re-design i 2022.
Der er altid en fornøjelse at se det færdige resultat lige fra de lækre flasker, til de fine korkpropper
Jeg har også designet logoet, som har været grundstenen til hele Kelleris's design-profil. Dele af logo-elementerne gav mig ideen til Bullseye, som modsat rødvinen skulle have et mere simpelt og let look.
Det omfattende designarbejde har skabt en sammenhængende visuel identitet for Kelleris Vingaard, som gør dem genkendelige på markedet.
Utopia Bullseye
Etikette design til lækker "Portvin" i to udgaver - lys og mørk
Bullseye-etiketten skulle også have et mere enkelt og stringent look. Genkendeligheden fra de andre vine skulle findes i fonttypen, logo elementer og ikke mindst bladguldet.
Utopia Renée Brut
Etiketdesign til mousserende vin
I 2018 var vinen til Renee Brut klar. Det var den første mousserende vin produceret på gården. Indholdet i flasken har en lyserød farve og af den grund skulle etiketten naturligvis også understøtte dette.
Opgaven var super hyggeligt at lave og jeg må erkende at boblerne også smager skønt.
Utopia rødvin
Rødvinsetiketten Utopia var min første opgave. Designet skulle være klassisk med vingården og de to tårne, og ikke mindst vinmarkerne skulle være tydeligt repræsenteret i designet. Helt fra starten har Kelleris aldrig gået på kompromis med kvaliteten, og der er heller aldrig sparet på bladguldet på det endelig print.
Rødvinsetiketten (årgang 2016 og frem) fik i 2022 en lille fornyelse på designet.